مزایای آموختن زبان انگلیسی از طریق آموزش از راه دور یا همان کلاس آنلاین

تاریخ ارسال: 21 ژوئن 2020

برخی از زبان آموزان کلاسهای آنلاین را با کلاسهای مکاتبه ای یکی میدانند. در سیستم آموزشی مکاتبه ای مطالب، تمرینها و جزوات برای شما ارسال میشوند و درواقع شما در یک فضای خودخوانی یا همان Self Study به تقویت سطح زبان خود میپردازید، در حالیکه در سیستم آموزش آنلاین علاوه بر دریافت جزوات و تمرینها و فایلهای آموزشی (که بصورت پکیج در پایان هر جلسه به آدرس ایمیلتان ارسال خواهد شد)، شما در فضای آموزشی (مثلا Skype) و ارتباط مستقیم با استاد و همکلاسیهای خود خواهید بود. دقیقا مثل زمانی که به مدرسه، موسسه یا دانشگاه میرفتید باید سر ساعت مقرر وارد کلاس آموزش خود شوید. ارتباط در آموزش آنلاین تصویری و چهره-به-چهره میباشد و ضمن بهره مندی از تمام مزایای کلاسهای حضوری که قبلا تجربه کرده اید، از مزایا و امکانات فوق العاده فضای مجازی هم استفاده بهینه و لذتبخشی خواهید کرد.


اگر تابحال تجربه حضور در کلاسهای آموزشی آنلاین رو نداشته اید، خواندن این مطلب میتواند برایتان جالب باشد. یک تجربه فوق العاده که ممکن است شما را به یک جمع بندی مهم و تاثیرگذار در مورد یادگیری زبان انگلیسی بصورت آنلاین رهنمون سازد.


یادگیری زبان انگلیسی با تکنولوژی امروز، درحالیکه داخل منزل یا پشت میز کارتان نشسته اید و فنجون قهوه تان در مقابل شما قرار دارد، میتواند برای شما جذاب و خاطره انگیز باشد…


چند مورد از مزیتهای شرکت در کلاسهای آموزشی از راه دور رو


1. به لحاظ هزینه و از نظر اقتصادی، آموزش از راه دور نسبتا برای شما به صرفه تر خواهد بود. یکی از دلایل عمده این موضوع هم میتواند شامل هزینه هایی که شما برای رفت و آمد به کلاس پرداخت میکنید و همچنین اینکه بابت کلاسهای حضوری استاد شما وقت زیادی رو صرف آماده سازی متریالی که برای تدریس لازم دارد میکند، در حالیکه در کلاسهای آنلاین با توجه به جزواتی که بصورت دیجیتال و آنلاین در اختیار شما قرار میگیرند، چنین زمانی از طرف شما میتواند صرف مطالعه مفید، پس انداز اقتصادی و از جانب سیستمی که عهده دار آموزش شما شده میتواند به تولید محتوای کامل تر و با کیفیت تر بیانجامد.


2. به لحاظ روانی زمانیکه شما کلاسهایتان را از منزل یا محل کار خودتون برگزار میکنید، بخاطر حضور فیزیکی در محیطی که با آن بیگانه نیستید، قطعا احساس آرامش ذهنی بیشتری دارید و این امر میتواند در فرایند یادگیری زبان شما سهم بسزایی از بعد روانشناسی محیط آموزشی داشته باشد. شما به لحاظ فیزیکی در منزل یا محل کارتان تشریف دارید و همزمان با اساتید و همکلاسیهای خود نیز ارتباط مستقیم چهره به چهره دارید، واقعا جالب است! اینطور نیست!؟


3. جزوات و یادداشتهایی که احتمالا قرار است در کلاسهای حضوری، از پای وایت برد یا تخته سیاه توی دفترتون یادداشت کنید و یا احتمالا یکبار هم تو خونه اونها رو پاک نویس کنید، در کلاسهای آنلاین بصورت مرتب و ویرایش شده در اختیارتون قرار میگیرند. جزوات شما میتوانند بشکل فایلهای پی دی اف، پاورپوینت و … بسته به موضوع درس، تدوین شوند که هر موقع هم لازم بود براحتی بتوانید به اونها از طریق کامپیوتر یا لپ تابتون دسترسی داشته باشید یا برای مدت طولانی اونهارو حفظ و ذخیره کنید. فراموش نکنید نتها و یادداشتهایی که برای مطالعه به آنها رجوع میکنید، نقش تعیین کننده ای در یادگیری شما خواهند داشت.


4. اگر کلاسهای خودتون رو بصورت از راه دور برگزار میکنید فقط کافیست که به اینترنت پرسرعت از طریق تبلت یا لپ تابتون دسترسی داشته باشید. اگر حتی میهمانی یا در سفر تشریف دارید، میتونید برای یک یا دو ساعت با مدیریت مناسب زمان و مکان، کلاستون رو برگزار کنید یا حتی اگر در محل کارتان یا کافی شاپ هستید، باز هم کلاستون برگزار خواهد شد بدون اینکه غیبت کنید. از هر کجای دنیا که باشید میتوانید کلاس شما مرتبا برگزار خواهد شد و تصویر و ارتباط مستقیم با مدرس را حفظ خواهید کرد و همان ارتباط روانی و حضور فیزیکی کلاسهای حضوری را با شرایط نسبتا بهتر و آسانتری خواهید داشت و همچنین بعد مسافت نمیتواند مانع پیشرفت و برنامه ریزی شما برای فراگیری زبان انگلیسیتان شود.


5. شخصا از نگاه یک مدرس زبان انگلیسی خاطرات جالبی از آموزش زبان با استفاده از اینترنت دارم. شاید من اولی کسی باشم که در ایران سالهایی نسبتا دور که اونجا زندگی میکردم، آموزش از راه دور زبان انگلیسی رو پایه ریزی کردم، در مواقع بسیاری از زبان آموزان نسبت به آنچه که پشت سر گذاشتند و موفقیتی که آن زمان هوشمندانه و با یک انتخای صحیح نصیبشان شده بود ابراز رضایت خاصی میکردند. در آن مقطع زمانی هر کسی به لحاظ روانی و یا اینکه تجربه حضور در کلاسهای آموزشی آنلاین شاید برای همه ناشناخته بود، جسارت حضور در چنین کلاسهایی رو نداشت. حس پیروزی، حس اینکه علی رغم ناکامی یا ناباوری دیگران شما به راهی که بهش ایمان دارید قدم میگذارید و از تکنولوژی که در اختیار دارید حداکثر استفاده مفید را میکنید به نوبه خود و بتنهایی حس زیبا و مطبوعی خواهد بود. آموزش و شرکت در کلاسهای آنلاین برای مقاطع و اهداف مختلف تحصیلی و آکادمیک، امروزه در کشورهای پیشرفته بسرعت فراگیر شده و قطعا با درنظر گرفتن روند پیشرفت تکنولوژی و امکانات بسیار مناسب و جالب کلاسهای آنلاین، در آینده ای نزدیک شاهد همه گیر شدن این سیستم آموزشی خواهیم بود. هرچه زودتر با این مکانیزم آموزشی آشنا شوید، بیشتر به آن عادت کرده و علاقمند میشوید.


6. همه ما شاهد تحولات روزمره با شتاب روزافزونی هستیم، فرصتهای شغلی و اجتماعی بسیار زیادی به کمک اینترنت و کامپیوتر در دنیای ظهور کرده اند و در زمینه آموزش هم شما میتوانید از این فرصت پیش آمده نهایت استفاده را ببرید. فاصله ها را پشت سر میگذارید و از زمان حداکثر بهره مندی را خواهید داشت. تجربه جدیدی برای شما رقم خواهد خورد، تجربه ای که بالاخره اگر همچنان در مسیر فراگیری قرار داشته باشید بهتر است هرچه زودتر از آن بهره مند شوید.


7. دوستان! در دنیای امروز استفاده بهینه از زمان و تکنولوژی در تمام عرصه های زندگی حرف اول رو میزنند. امروز آگاهی قدرت است و زمان ثروت، پس با ارتقا آگاهی و قدردانی از لحظاتی که بسرعت سپری میشوند، بر قدرت و ثروت خود بیافزایید.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

؟؟??